TIEDOTE: Sähkökatkon sattuessa .

Vallitsevasta maailmantilanteesta johtuen riski sähköpulan syntymiseen on kohonnut, jolloin sähköä joudutaan säännöstelemään tilapäisillä sähkökatkoksilla. Mitä tehdä sähkökatkon yllättäessä? Lue tästä artikkelista tärkeät toimintaohjeet säkökatkon varalle.

​​​​​​​Mahdollisiin sähkökatkoihin varautuminen

Ennakkoon tietoon tulleista sähkökatkoista infoamme aina ensi tilassa jäseniämme, mutta sähkökatko voi tulla erittäin nopealla varoajalla tai täysin yllättäen. Sähkökatkon aikana tilojemme tulee tyhjentyä turvallisuussyistä ja treenaamaan voi taas tulla, kun sähkökatko on ohi.

Yllättävän sähkökatkon sattuessa on tärkeää, että treenaaminen tai pesutiloissa oleskelu lopetetaan välittömästi, ja lähdetään rauhallisesti pois tiloista.

1. VALAISTUS

• Sähkökatkoksen aikana tilojen normaali valaistus ei toimi, mutta poistumisvalaistus toimii
  • Ota käyttöösi kännykän taskulamppu ja poistu tiloista mahdollisimman nopeasti
  • Mikäli omat tavarat on haettava lukollisesta kaapista, haetaan ne reippaasti, mutta siirrytään pukemaan ulos, jotta pukuhuone ei ruuhkaudu.

2. OVET JA KULUNVALVONTA

• Hätäpoistumisteiden ovet toimivat normaalisti.
  • Ulko-ovesta pääsee vaivatta ulos sähkökatkon aikana, käytäthän normaalia uloskulkuporttia.

3. PESUTILAT

• Vedentuloon sähkökatkon sattuessa voi tulla ongelmaa, joten WC:n käyttöä tulee välttää.
  • Myös veden lämpötilan säätöön voi tulla ongelmia ja suihkusta voi tulla erittäin kuumaa vettä. Tämän vuoksi hanat ja suihkut tulee sulkea välittömästi sähkökatkon sattuessa ja poistua tiloista.

Mikäli sinulla ei ole Liikuntakeskus FUN -sovelluksen Push-viesti toimintoa vielä käytössä, suosittelemme laittamaan asetuksen päälle viimeistään nyt sovelluksesta: omat tiedot -> salli ilmoitukset. Tulemme viestimään pääasiassa sen kautta sähkökatkoista niiden nopeuden vuoksi.

Puhelin on hyvä pitää aina treenatessa mukana sähkökatkojen varalle, jotta tiedonkulku toimii ja sinulla on puhelimen taskulamppu aina käsillä.

FUN kiittää yhteistyöstä, mikäli kysymyksiä herää, vastaamme lisäkysymyksiin sähköpostitse ladiespietarsaari@liikuntakeskusfun.fi

Mukavia treenejä, toivotaan että vältymme sähkökatkoilta, ja sähköä riittää kaikille!

Att förbereda sig för ett eventuellt strömavbrott:

Vi informerar alltid i första hand våra medlemmar om strömavbrott som kommer till vår kännedom i förväg, men strömavbrotten kan komma med mycket snabb förvarning eller helt oväntat.

Vid strömavbrott ska våra lokaler tömmas av säkerhetsskäl och du kan komma tillbaka och träna när strömavbrottet är över. Vid ett plötsligt strömavbrott är det viktigt att omedelbart sluta träna eller vistas i tvättrummen, och i lugn och ro lämna lokalen.

1. BELYSNING

• Vid strömavbrott fungerar inte den normala belysningen i utrymmena, men exit skylten fungerar.
  • Använd ficklampan på mobilen och lämna byggnaden så fort som möjligt.
  • Om du måste hämta dina saker från omklädningsrummet, hämta dem snabbt, men gå ut och klä på dig för att undvika trängsel.

2. DÖRRAR OCH IN- OCH UTGÅNGAR

Nödutgångarnas dörrar fungerar som vanligt.

Ytterdörren fungerar som normalt under strömavbrottet, använd den.

3. TVÄTTUTRYMMEN

• Du bör undvika att använda toaletten under strömavbrottet iom att det kan uppstå problem vattentillgången.
  • Det kan också uppstå problem med regleringen av vattentemperaturen och mycket varmt vatten kan komma ur duschen. Av denna anledning bör kranar och duschar omedelbart stängas av vid strömavbrott och lokalerna lämnas.

Ifall du inte har Push-meddelandefunktionen i Liikuntakeskus FUN-applikationen ännu, rekommenderar vi att du slår på inställningen på appen senast nu: min information -> tillåt aviseringar. Vi kommer främst att kommunicera genom den ifall om ett strömavbrott sker, för snabbast möjliga kommunikation till er kunder.

Det är en bra idé att alltid ha din telefon med dig när du tränar ifall ett strömavbrott skulle ske, så att dataflödet fungerar och du alltid har telefonens ficklampa till hands.

FUN tackar för ditt samarbete, om du har några frågor svarar vi på ytterligare frågor via epost: ladiespietarsaari@liikuntakeskusfun.fi

Njut av din träning, låt oss hoppas att vi slipper strömavbrott och att det finns tillräckligt med el åt alla!

TO PREPARE FOR AN EVENTUAL BLACKOUT
Due to existing crisis ongoing in the world, the risk for electricity shortage has risen and we have to prepare accordingly by saving electricity with occasional blackouts. What to do when a blackout occurs? Read this article for important instructions in case a blackout occurs.

PREPARING FOR A POSSIBLE BLACKOUT

We will inform our customers in advance for blackouts we are award of, but a blackout might occur suddenly with a very short notice or out of nowhere. When a blackout occurs, we need to exit the training areas immediately and you may return to training after the blackout has ended.

If a sudden blackout occurs, you need to stop the training and calmly exit the training areas or dressing room immediately.

1. LIGHTING

- When a blackout occurs, the lighting will not work, except for the emergency route lighting
- Use the flashlight on your phone as help and try to exit as fast as possible
- If you have left your stuff in the dressing room you may pick them up efficiently, but exit the dressing room immediately and switch your clothes outside to avoid overcrowding the dressing room